Choć komputery i oprogramowanie działają coraz stabilniej, awarie się zdarzają. Jeśli podejrzewamy, co może być przyczyną nieprawidłowości, to pół biedy. Zawsze przecież możemy zadzwonić do serwisu czy zaprzyjaźnionego zaawansowanego użytkownika i postarać się wspólnie uporać z niesprawnością. Gorzej, jeśli komputer działa nie tak, jak należy, a my nawet nie potrafimy wyjaśnić, co się dzieje. Tego typu awarii nie da się zaradzić na odległość, chyba że skorzystamy z... pomocy zdalnej.
Taką usługę świadczy już kilkanaście firm w Polsce. W skrócie zdalna pomoc wygląda tak: Po kontakcie telefonicznym lub e-mailowym z firmą świadczącą usługę pomocy zdalnej łączymy się z internetem, instalujemy wskazany przez firmę program, a następnie oddajemy pecet pod kontrolę serwisanta. Dzięki zainstalowanej aplikacji na swoim monitorze widzi on nasz pulpit i może sterować kursorem myszy oraz wpisywać polecenia na klawiaturze - znacznie łatwiej odkryje w ten sposób przyczynę błędnego działania i od razu naprawi nasz komputer. Nam pozostaje jedynie obserwować poczynania pracującego zdalnie informatyka i kontrolować, czy nie jest zbyt wścibski - nie zagląda na przykład do naszej poczty czy dokumentów, którymi nie chcemy się dzielić z osobami postronnymi.
Oczywiście, taka usługa jest zwykle płatna (szczegóły przy opisie poszczególnych firm). Nie musimy jednak pokrywać kosztów dojazdu i czekać na przyjazd serwisanta. Aby skorzystać z pomocy zdalnej, nasz komputer musi być oczywiście podłączony do internetu (łączem o szybkości co najmniej 128 kb/s) i nie może być zupełnie niesprawny.
O tym, że rynek pomocy zdalnej dopiero raczkuje, przekonałam się, odgrywając rolę nieradzącej sobie z komputerem użytkowniczki. Wchodząc na strony serwisów świadczących tego typu usługi, stwierdziłam, że brakuje na nich oficjalnych cenników, mętnie wyjaśniona jest zasada działania usługi, nie znalazłam również dokładnych wskazówek, jak z niej skorzystać.
Korzystanie z pomocy zdalnej w niemal każdym wypadku wygląda podobnie. Zobaczmy, jak skorzystać z usługi na przykładzie serwisu Zdalnapomoc.net
1. Wchodzimy na stronę serwisu Zdalnapomoc.net i klikamy na odnośnik Kontakt. Następnie wypełniamy formularz...
Klikamy na Wyślij.
2. Czekamy na kontakt telefoniczny lub e-mailowy serwisanta (jeśli nikt się z nami nie skontaktuje, warto zrobić to samemu, dzwoniąc pod numer, który znajdziemy na stronie z formularzem). Od tej pory zostaniemy poprowadzeni za rękę. Najpierw zostaniemy poproszeni o pobranie programu z głównej strony serwisu, a następnie o jego uruchomienie.
3. Po podaniu serwisantowi danych z pól , będzie się on mógł zdalnie połączyć z naszym komputerem. Od tej pory ma niemal nieograniczony dostęp do naszego komputera - może tak jak my sterować kursorem, wpisywać polecenia na klawiaturze i otwierać dowolne aplikacje i dokumenty. Serwisant powinien również pozostać na linii telefonicznej i informować o krokach, które podejmuje w celu naprawy. Pamiętajmy, aby uważnie przyglądać się działalności zdalnego pomocnika. Pod żadnym pozorem nie pozostawiajmy komputera z uruchomionym klientem pomocy zdalnej bez nadzoru.
4. Po wykonaniu usługi pozostaje nam zapłacić - szczegółowe informacje na ten temat przekaże nam telefonicznie serwisant.
witam
mieszkasz w Hamburgu lub okolicach ?
prosze dodaj mnie do znajomych
proponuje zapisz
Tel.0175 1212 666 Marek
podaj znajomym moze ci sie kiedys przydac
a dokladniej :
naprawiam PC laptopy iphony handy Sat Navi itp.
Oferuję usługi polegające na naprawach sprzętu komputerowego oraz RTV i AGD. Równolegle zajmuję się wykonaniem różnego rodzaju instalacji
elektrycznych i teletechnicznych (internet, telefon, alarmy, instalacje RTV, satelitarne i inne)
wiecej info na tej stronce : 1klickhilfe.jimdo.com
pozdrawiam
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com